Site Loader
خیابان حافظ-خیابان رشت-پلاک ۱۷-واحد6

در  این بازدید که روز یکشنبه مورخ ۱۰/۱۲/۹۹ انجام شد، آقای دکتر خلفی، مدیر کل جمعیت هلال استان البرز و آقای مهندس فراهانی مجری طرح خانه‌های کارآفرینی هلال  حضور داشتند. هدف از این بازدید تسریع توسعه فعالیت های فعلی جمعیت هلال احمر به سمت فعالیت های کارآفرینی بود. طبق صحبت‌های انجام شده در حال حاضر  عمده فعالیت های خانه های هلال  ارایه خدمات امدادی و بشردوستانه و آموزش همگانی عموم جامعه برای مواجهه با بحران‌های طبیعی با استفاده از ظرفیت‌های داوطلبانه در جمعیت هلال احمر ایران  است که در جهت گیری جدید این سازمان شاخه فعالیتی با نام خانه های هلال کارآفرینی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

طبق گفته آقای دکتر خلفی مدیر کل جمعیت هلال احمر استان البرز، در حال حاضر حدود ۸۶ خانه هلال در استان البرز وجود دارد که در نظر است تا سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۴۰۰۰ خانه در سطح کشور افزایش یابد. فعالیت توسعه‌ای که در آن بحث جهت دهی خانه های هلال به سمت مباحث خویش فرمایی محوریت اصلی آن است تا جوانان داوطلب بر اساس نیاز محلی هر منطقه در مواقع غیر بحران به سمت خویش فرمایی و راه‌اندازی کسب و کار مرتبط حرکت کنند.

آقای پرفسور داود فدایی ضمن ابراز علاقمندی از شکل گیری این حرکت مشترک با جمعیت هلال احمر که کاملا در راستای رسالت سازمان مردم نهاد نت حامی در جهت توسعه اشتغال در کشور است، ابراز امیدواری کردند که با استفاده از امکانات و منابع در اختیار سازمان مردم نهاد نت حامی، فعالیت‌های مشترک در قالب طرح توانمندسازی و خویش فرمایی نت حامی توسعه بیشتری گیرد.

این فعالیت مشترک  که با محوریت پلتفرم توانمندسازی کارآفرینی نت حامی انجام می‌پذیرد  در سه بخش اصلی سطح سنجی توان خویش فرمایی جوانان داوطلب، پرورش و هدایت ایده‌های داوطلبان به سمت راه اندازی کسب و کارهای رقابتی و نوآورانه و مشاوره تخصصی و حمایتی از کسب و کارهای شکل گرفته با هدف پایدارسازی فعالیت آنان تعریف شده است.

 مزیت اجرای این طرح علاوه بر فعالسازی پتانسیل‌های جوانان داوطلب عضو در راستای فعالیت‌های کارآفرینی، ترغیب سایر جوانان علاقمند جامعه به عضویت در سازمان جمعیت داوطلبان هلال احمر بر مبنای ماموریت جدید تعریف شده است.

در صورت اجرای موفق طرح در استان البرز بعنوان پایلوت امید است فعالیت به صورت گسترده در سراسر کشور اجرایی شود.

Post Author: nethami